Субота, 2018-06-23, 5:23 AMГоловна

Пошук

Погода в Житомирі

Календар

«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Категорії розділу

Живе диво [17]
Живе диво
Довкілля [25]
Земля [92]
Земля
Вода [28]
Вода
Надра [15]
Надра
Новітні технології [20]
Новітні технології
Зелений контроль [146]
Зелений контроль
Консультації, роз’яснення, поради [70]
Консультації, роз’яснення, поради
Ліс [49]
Оголошення, реклама [0]
Природно заповідний фонд Житомирщини [13]
Природно заповідний фонд Житомирщини
Відео [1]
Цілюща сила природи [54]
Наші домашні улюбленці [40]

Друзі сайту

Статистика

Головна » 2012 » Грудень » 3 » Грошова оцінка земель –важливий важіль в регулюванні земельних відносинах
1:52 AM
Грошова оцінка земель –важливий важіль в регулюванні земельних відносинах

Одним із головних елементів земельної реформи – є грошова оцінка земель. Це підтверджується зокрема дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, якими вказується на необхідність вжиття вичерпних заходів для завершення робіт із проведенням нормативної грошової оцінки земель.
Зволікання з проведенням нормативної грошової оцінки земель населених пунктів створює соціальну напругу, перешкоджає громадянам у реалізації їх прав при оформленні спадщини,  даруванні земельних ділянок та негативно впливає на доходну частину бюджету. 

Закон України «Про оцінку земель, передбачає обов’язкове проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок у разі визначення розміру земельного податку та орендної плати, визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та дарування, визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
 Роботи з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів проведено у 1631 населеному пункту області, що складає 97,8 %  від загальної кількості. Із населених пунктів, грошова оцінка яких не проведена, 29 населених пунктів відноситься до II зони безумовного (обов’язкового) відселення забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи.
 Нормативна грошова оцінка земель в межах  населених пунктів, відповідно до вимог законодавства, проводиться не рідше ніж один раз на 5 – 7 років. Зважаючи на це, в 2012 році по 173 населених пунктах термін дії нормативної грошової оцінки,  відповідно до вимог законодавства закінчився ,і  виникла необхідність  її повторного проведення на протязі поточного року у таких районах області: Андрушівському  - 25, Бердичівському – 5, Ємільчинському – 25, Коростенському – 36, Лугинському – 38, Любарському – 14, Олевському – 8,     Попільнянському – 22.
В 2013 році 182 населених пунктів знову потребуватимуть поновлення нормативної грошової оцінки, зокрема значна їх кількість в Бердичівському, Брусилівському, Ємільчинському, Любарському,  Народицькому, Овруцькому, Олевському районах нашої області.  
За умови дотримання періодичності (5 років) проведення нормативної грошової оцінки, пом’якшується фінансове (податкове) навантаження - не відбувається різкого стрибка у збільшенні податку та орендної плати для суб’єктів господарської діяльності.
В результаті поновлення грошової оцінки (через 7 років) середня (базова) вартість одного квадратного метра земель  населених пунктів по Україні  зростає в середньому у 2,5 рази, що сприяє суттєвому збільшення доходної частини місцевих бюджетів від плати за землю. Також середній період окупності витрат на її проведення не перевищує 1 року.
В той же час вразі перевищення визначеного законодавством терміну дії нормативної грошової оцінки земель населених пунктів    (7 років), нарахування податку за землю та орендної плати буде здійснюватись за показниками в залежності від кількості населення, що суттєво зменшить надходження до місцевих бюджетів від використання земель.
Одним із важливих заходів зі сторони органів державної влади, щодо недопущення зменшення надходжень до місцевих бюджетів, є перегляд  діючих договорів оренди земельних ділянок, які були укладенні не на підставі нормативної грошової оцінки та термін дії якої закінчився відповідно до законодавства.
Проблемним питанням в області з поновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів завжди лишається фінансування, адже основним розпорядником коштів на виконання даного виду робіт та замовником їх являються саме органи місцевого самоврядування, доходи яких формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
 Відповідно до статті 209 Земельного кодексу України кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва дозволяється використовувати на проведення нормативної грошової оцінки  землі.
Тому, варто органам державної влади на місцях акцентувати  увагу на те, що наявність оцінки землі створить можливість органам місцевого самоврядування поряд з нормативно-організаційними методами управління, розвитком території,  реалізувати свої повноваження шляхом створення економічних умов і стимулів раціонального використання земель, забезпечити необхідні передумови для формування фінансово-економічної бази місцевого самоврядування за рахунок справляння плати за землю. 
 
Василь Недашківський
Начальник відділу оцінки та ринку земель
Головного управління Держземагентства
у Житомирській області

Микола Базько
Головний спеціаліст відділу оцінки та ринку  
земель Головного управління Держземагентства
у Житомирській області
Категорія: Земля | Переглядів: 579 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright "Скарбниця Житомирщини" © 2018 |