Субота, 2018-06-23, 5:04 AMГоловна

Пошук

Погода в Житомирі

Календар

«  Січень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Категорії розділу

Живе диво [17]
Живе диво
Довкілля [25]
Земля [92]
Земля
Вода [28]
Вода
Надра [15]
Надра
Новітні технології [20]
Новітні технології
Зелений контроль [146]
Зелений контроль
Консультації, роз’яснення, поради [70]
Консультації, роз’яснення, поради
Ліс [49]
Оголошення, реклама [0]
Природно заповідний фонд Житомирщини [13]
Природно заповідний фонд Житомирщини
Відео [1]
Цілюща сила природи [54]
Наші домашні улюбленці [40]

Друзі сайту

Статистика

Головна » 2015 » Січень » 28 » Як легально оформити використання громадських пасовищ
9:04 PM
Як легально оформити використання громадських пасовищ

 

Як відомо, повноваження щодо розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності починаючи з 1 січня 2013 року відійшли від районних державних адміністрацій до територіальних органів Держземагентства України в областях.


 В зв’язку із спрощенням процедури набуття права власності або користування на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, землі запасу та резервного фонду за межами населених пунктів набули значного попиту з боку громадян, зацікавлених в отриманні земельних ділянок для ведення фермерського господарства, особистого селянського господарства, садівництва.
 Частина ж непереданих в оренду земель запасу та резервного фонду за межами населених пунктів, як правило, використовуються мешканцями територіальних громад для випасання власної худоби.
 Але, у більшості випадків використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для випасання громадської худоби здійснюється нелегально без оформлення права користування відповідно до вимог чинного законодавства, що призводить до не­надходження плати за землекористування місцевим бюджетам.
 Тому, одним із варіантів вирішення зазначеної проблеми є передача земельних ділянок, які використовуються або можуть бути використані для створення громадських пасовищ, із земель державної власності у комунальну.
 Пунктом 3 статті 83 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки державної власності, які передбачається використати для розміщення об’єктів, призначених для обслуговування потреб територіальної громади (в тому числі громадських пасовищ), за рішенням органів виконавчої влади передаються у комунальну власність.
 На даний час використовується механізм створення громадських пасовищ за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розроблений Головним управлінням Держземагентства у Житомирській області та затверджений рішенням його Науково-технічної ради.
Механізм розроблений на підставі Земельного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», «Про оренду землі», «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та матеріалів технічної документації по коригуванню Схеми поділу земель колективної власності.
Отож, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіатьної громади, громадські пасовища (ч. 2 ст. 34 Земельного кодексу України).
Громадяни, які зацікавлені в створенні громадського пасовища: обирають уповноваженого, на якого покладають обов’язки по організації та документальному оформленні випасання худоби жителів села за рахунок земель запасу державної або комунальної власності; розробляють Положення про громадські пасовища. Після чого уповноважений звертається до відповідної ради з клопотанням про створення громадських пасовищ, щодо якого приймається рішення.
Орган місцевого самоврядування (або уповноважена особа за наявності документів, що підтверджують можливість діяти в інтересах сільської (селищної) ради) в свою чергу звертається до розпорядника земель (Головне управління Держземагентства у Житомирській області) із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки. Якщо запланована до стоворення громадського пасовища земельна ділянка проінвентаризована та виникає потреба у відведенні її певної частини, то зверненню щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою, передуватиме клопотання до Головного управління щодо поділу проінвентаризованої земельної ділянки державної власності та подальша розробка і затвердження вказаної документації. До клопотання додаються:
 викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначене бажане місце розташування земельної ділянки в межах території сільської ради, та її плоша;
 копія свідоцтво з ЄДРПОУ;
 копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (сільської ради);
 рішення сільської ради про створення громадських пасовищ;
 довідка Ф. 6-сільрада (річна) про наявність поголів’я худоби станом на 01.01. поточного року;
 розрахунок потреби в площі земельних ділянок для створення громадських пасовищ в розрізі населених пунктів сільської ради (за матеріалами коригування Схеми поділу земель колективної власності або за потреби на момент звернення);
 документи уповноваженої особи, що підтверджують можливість діяти в інтересах сільської (селишної) ради (за потреби).
Орган місцевого самоврядування (або уповноважена особа за наявності документів що підтверджують можливість діяти в інтересах сільської (селищної) ради), отримавши дозвіл, замовляє розробку проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки для створення громадського пасовища в організації, яка має сертифікованих спеціалістів на виконання робіт із землеустрою.
Орган місцевого самоврядування звертається до територіального органу Держземагентства за місцем знаходження земельної ділянки із заявою про отримання Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. До заяви додаються:
 оригінал погодженого відповідно до законодавства проекту землеустрою (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі).
 електронний документ (обмінний файл).
 Орган місцевого самоврядування (або уповноважена особа від громадян за наявності документів, шо підтверджують можливість діяти в інтересах сільської (селищної ради) звертається до розпорядника земель (Головне управління Держземагентства у Житомирській області) із клопотанням про затвердження розробленого проекту землеустрою. До клопотання додається:
оригінал погодженого відповідно до законодавства проекту землеустрою (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі).
доручення про отримання наказу уповноваженій особі, завірене в установленому законодавством порядку (у разі потреби).
Затим,уповноважений від органу місцевого самоврядування звертається до державної реєстраційної служби (за місцем розташування земельної дііянки) про видачу свідоцтва про право власності органу місцевого самоврядування на земельну ділянку. До заяви додаються:
копія свідоцтва з ЄДРПОУ.
копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (сільської ради).
копія Витягу з Державного земельного кадастру.
копія наказу про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
документи, що підтверджують можливість діяти в інте­ресах сільської (селищної ради), завірені належним чином.
акт прийому-передачі земельної ділянки із земель державної власності в комунальну власність, підписаний органом місцевого самоврядування з одного боку, та Головним управлінням Держземагентства у Житомирській області з іншого боку.
Олександр Вигівський,
начальник управління Держземагентства 
у Бердичівському районі

Категорія: Земля | Переглядів: 1900 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright "Скарбниця Житомирщини" © 2018 |