Понеділок, 2018-06-18, 6:38 AMГоловна

Пошук

Погода в Житомирі

Календар

«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Категорії розділу

Живе диво [17]
Живе диво
Довкілля [25]
Земля [92]
Земля
Вода [28]
Вода
Надра [15]
Надра
Новітні технології [20]
Новітні технології
Зелений контроль [146]
Зелений контроль
Консультації, роз’яснення, поради [70]
Консультації, роз’яснення, поради
Ліс [49]
Оголошення, реклама [0]
Природно заповідний фонд Житомирщини [13]
Природно заповідний фонд Житомирщини
Відео [1]
Цілюща сила природи [54]
Наші домашні улюбленці [40]

Друзі сайту

Статистика

Головна » 2015 » Травень » 28 » Огляд змін, що відбулись у земельному законодавстві
1:48 PM
Огляд змін, що відбулись у земельному законодавстві

Огляд змін, що відбулись у земельному законодавстві внаслідок прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)»


05 квітня 2015 року набрав чинності Закон України від 12.02.2015р. № 191-ІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» (далі Закон № 191-УІІІ). Головною метою цього Закону є дерегуляція господарської діяльності, приведення законодавства в окремих сферах у відповідність до правового поля ЄС.

Цим Законом спрощується процедура започаткування та ведення господарської діяльності, скорочуються дозвільні і погоджувальні процедури, зменшується вплив державних органів на діяльність суб’єктів господарювання, підвищується рівень захисту прав інвесторів, удосконалюється механізм фінансування діяльності органів Державної реєстраційної служби.

Законом внесено зміни до 37 законодавчих актів, зокрема до Земельного кодексу, Законів України «Про оренду землі», «Про особисте селянське господарство», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Статтю 33 Земельного кодексу України викладено у новій редакції, якою встановлено законну можливість передачі громадянами земельних ділянок, призначених для ведення особистого селянського господарства, у користування юридичним особам України і використовуватись ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення цих земельних ділянок. До цього часу юридичні особи не мали права користуватись такими земельними ділянками. Аналогічні зміни внесені і до статей 5,7 Закону України «Про особисте селянське господарство». Зокрема, нова частина четверта статті 5 вказаного Закону визначає, що: «земельні ділянки особистого селянського господарства можуть використовуватися для ведення особистого селянського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства».

Також зміни внесені до статті 93 Земельного кодексу України та до статті 19 Закону України «Про оренду землі» згідно яких строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства не може бути меншим як 7 років.

Шляхом внесення змін Законом №191-УІІІ до Закону України «Про оренду землі» у значній мірі скорочений перелік істотних умов договору оренди землі, а також визначений момент передачі об’єкта оренди. Відтак об’єкт за договором оренди вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, якщо інше не встановлено законом.

Що стосується плати за державну реєстрацію прав на землю, то відповідні зміни внесені до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Так, за державну реєстрацію прав справляється адміністративних збір у такому розмірі:
за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно для фізичної особи щодо земельної ділянки — 0,1 мінімальної заробітної плати;за державну реєстрацію права оренди земельної ділянки — 0,06 мінімальної заробітної плати.
Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав.
Органи державної реєстрації прав та органи місцевого самоврядування звільняються від сплати адміністративного збору.
Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суди, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи Служби безпеки України звільняються від плати за надання інформації з Державного реєстру прав у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом”.
Але слід зауважити, що при проведенні державної реєстрації прав заявник, окрім адміністративного збору, сплачує за отримання витягу з Державного реєстру прав.

 

Жанна Вишнівська,
головний спеціаліст юридичного відділу

Категорія: Консультації, роз’яснення, поради | Переглядів: 232 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright "Скарбниця Житомирщини" © 2018 |