П`ятниця, 2018-06-22, 2:05 PMГоловна

Пошук

Погода в Житомирі

Календар

«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Категорії розділу

Живе диво [17]
Живе диво
Довкілля [25]
Земля [92]
Земля
Вода [28]
Вода
Надра [15]
Надра
Новітні технології [20]
Новітні технології
Зелений контроль [146]
Зелений контроль
Консультації, роз’яснення, поради [70]
Консультації, роз’яснення, поради
Ліс [49]
Оголошення, реклама [0]
Природно заповідний фонд Житомирщини [13]
Природно заповідний фонд Житомирщини
Відео [1]
Цілюща сила природи [54]
Наші домашні улюбленці [40]

Друзі сайту

Статистика

Головна » 2014 » Жовтень » 29 » Оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів потребують 398 сіл Житомирської області
5:31 PM
Оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів потребують 398 сіл Житомирської області

 

Однією з необхідних умов становлення та функціонування в Україні ефективно працюючого ринку земель є запровадження та застосування таких механізмів оцінки земельних ділянок, які б дозволяли визначити їх справжню ринкову вартість.


Грошова оцінка земель в нашій країні здійснюється понад 15 років. За цей час створена певна система, відповідно до якої, залежно від призначення та порядку проведення, застосовується визначення нормативної та експертної грошової оцінок земельних ділянок
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок застосовується у різних сферах — у визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також при розроблені показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Проводиться вона юридичними особами, які отримали ліцензію на проведення робіт із землеустрою.
Відповідно до Постанови Верховної ради України від 1996 року № 379/96-ВР «Про порядок введення в дію Закону України про внесення змін і доповнень до Закону України «Про плату за землю»» у 1999 році була проведена грошова оцінка населених пунктів області.
Грошова оцінка земель 398 населених пунктів у 20 районах області окрім Лугинського, Любарського та Народицького районів була проведена у 2008 році, але ст..18 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. Отже, відповідно до чинного законодавства термін дії нормативної грошової оцінки земель населених пунктів не може перевищувати 7 років.
Тому, враховуючи вимоги статті 18 Закону України «Про оцінку земель» та з урахуванням норми пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України, у другому півріччі 2014 та в першому півріччі 2015 роках, в області, необхідно провести роботи з поновлення нормативної грошової оцінки земель цих 398 населених пунктів.
Фінансування робіт може проводитися за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів землевласників і землекористувачів та інших джерел, не заборонених законом.
На доручення Держземагентства України в області були розроблені плани-графіки проведення робіт з нормативної грошової оцінки земель 398 населених пунктів у 2014-2015 оціночних роках, погодженні районними державними адміністраціями та обласною адміністрацією. Дані роботи планується виконати за рахунок коштів місцевих бюджетів в тому числі, що надійшли у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
На даний час, нормативну грошову оцінку земель насалених пунктів вже проведено за рахунок коштів місцевих бюджетів по 21 населеному пункту: у Романівському — 12, Коростишівському — 7 та Черняхівському — 2 районах. Крім того, по 64 населених пунктах технічна документація перебуває у розробників.
Житомирською обласною радою прийнято рішення від 11.09. 2014 № 1280, яким затверджено розподіл використання залишку коштів в розмірі 155 тис. грн., що надійшли у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва у 2014 році, шляхом надання субвенції відповідним сільським радам на проведення нормативної грошової оцінки земель 54 населених пунктів у Бердичівському — 4, Ємільчинському — 14, Малинському — 17, Олевському — 16 та Черняхівському — 3 районах області.
Одним із проблемних питань в даному напрямку являється проведення нормативної грошової оцінки земель села Богданівка Озадівської сільської ради Бердичівського району, яке розташоване у адміністративних межах Чуднівського району.
У Житомирській обласній раді 06.08.2014 була проведена нарада з питання статусу села Богданівна, за участю представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування під головуванням голови Житомирської обласної ради Француза В.Й. та жителів с. Богданівка . На вказаній нараді було вирішено не виносити на розгляд чергової сесії обласної ради питання ліквідації або встановлення меж с. Богданівка. Також запропоновано жителям села ініціювати питання щодо вилучення земельних ділянок с. Богданівка, які мають бути передані в комунальну власність Озадівської сільської ради із земель постійного користування, ДП «Бердичівський лісгосп АПК», яке посвідчене державним актом.
Також, Головним управлінням підготовлено лист від 17.09.2014 № 4015/47/2-14 за підписом голови обласної державної адміністрації Машковського С.О. на районні державні адміністрації, стосовно сприяння у здійсненні заходів щодо вчасного виконання погоджених планів-графіків та при формуванні місцевих бюджетів у виділенні коштів в тому числі, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва на виконання зазначених робіт.
Хочу також нагадати, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій»
Говорячи про застосування нормативної грошової оцінки земель, можна впевнено стверджувати, що позитивним моментом цієї справи, без сумніву, є те, що після її повного проведення в межах населених пунктів рівень надходжень до місцевих бюджетів як правило, збільшується. Так по окремих районах області проведення нормативної грошової оцінки земель дозволяє збільшити надходження коштів до місцевих бюджетів майже у два рази. Згідно проведеного аудиторського дослідження після проведення нормативної грошової оцінки земель Баранівської міської ради обсяги орендної плати за землю за 9 місяців 2007 року зросли з аналогічним періодом 2004 року (до проведення оцінки) в 16,5 раз, орендної плати з фізичних осіб — в 3,2 рази. 
Для того, щоб провести нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, достатньо прийняти рішення органом місцевого самоврядування (ст. 15 Закону України «Про оцінку земель»). Дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації. Він видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів ( ч. 3 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель»).
Нині виникла необхідність виготовлення технічної документації грошової оцінки земель населених пунктів, оскільки в наступному році земельні відділи не зможуть надавати витяги з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, термін якої закінчився, і відповідно юридичні т а фізичні особи не зможуть надати звіти в державну податкову інспекцію для нарахування податку та орендної плати, а громадяни не зможуть оформити спадщину на землю, продавати, купувати, іншими способами відчужувати земельні ділянки.
Як бачимо, необхідність проведення зазначеної нормативної грошової оцінки є невідкладною. А тому, органам місцевого самоврядування (сільським, селищним, міським та районним радам) при формуванні бюджетів необхідно розглянути питання, щодо виділення коштів на проведення у 2014-2015 роках нормативної грошової оцінки земель населених пунктів у терміни, зазначені у складених графіках, що послужить більшому наповненню місцевих бюджетів.

 

Володимир Руднік,
заступник начальника Головного управління Держземагентства в області.

Категорія: Земля | Переглядів: 507 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright "Скарбниця Житомирщини" © 2018 |