Середа, 2018-06-20, 4:39 PMГоловна

Пошук

Погода в Житомирі

Календар

«  Жовтень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Категорії розділу

Живе диво [17]
Живе диво
Довкілля [25]
Земля [92]
Земля
Вода [28]
Вода
Надра [15]
Надра
Новітні технології [20]
Новітні технології
Зелений контроль [146]
Зелений контроль
Консультації, роз’яснення, поради [70]
Консультації, роз’яснення, поради
Ліс [49]
Оголошення, реклама [0]
Природно заповідний фонд Житомирщини [13]
Природно заповідний фонд Житомирщини
Відео [1]
Цілюща сила природи [54]
Наші домашні улюбленці [40]

Друзі сайту

Статистика

Головна » 2012 » Жовтень » 24 » Видачу держактів на землю спростить автоматизована система
11:29 AM
Видачу держактів на землю спростить автоматизована система

Введення прозорих механізмів реєстрації земельних ділянок  та видачі державних актів, спрощення та скорочення всіх процедур, запровадженням комфортного обслуговування громадян - це першочергові завдання, над якими сьогодні працює землевпорядна служба Житомирщини. 

Незважаючи на довготривалий процес реорганізації Держкомзему у Держземагентство, яке, до речі, добігає до фінішної прямої, робота над  вдосконаленням автоматизованої кадастрово-реєстраційної системи в області продовжується. Обсяг роботи відділів, управлінь Держземагентства в районах та містах, регіональних  органів Центру ДЗК настільки великий, що спеціалістам доводиться працювати у дві зміни та без вихідних. Для моніторингу, виправлення помилок, покращення роботи постійно проводяться селекторні наради, співбесіди, навчання-семінари. 
Але вирішальним все-таки буде наступний рік.  
Про зміни, які відбудуться з наступного 2013 року, що вони дадуть землекористувачам, землевласникам та про інші не менш важливі для громадян земельні проблеми, ми вирішили розпитати безпосередньо в начальника Головного управління Держземагенства в області Юрія Кулачка. 
- Отже, Юрію  Дмитровичу, у чому нагальна потреба запровадження автоматизованої системи земельного кадастру? Яка сьогодні ситуація в області по реєстрації та видачі правовстановлюючих документів на землю? 
- Система кадастру, яка зараз впроваджується в Україні, передбачає зберігання, аналіз та пошук даних серед великого масиву інформації. Зокрема, про правовий режим, про якісні та кількісні характеристики земельних ділянок. Такий обсяг інформації може оброблятися виключно за допомогою автоматизованої системи. Паперові носії у цьому контексті віджили своє. Саме Державний земельний кадастр зосереджує на собі всі магістральні завдання реформи, зокрема й відкриття ринку землі. 
Сьогодні поступово вдосконалюється механізм видачі держактів на землю. Ми продуктивно працюємо над удосконаленням і прискоренням процесів реєстрації. Намагаємося  крокувати в ногу з часом, відповідно до поставлених вимог Уряду та Держземагентства України. 
Державні реєстратори Житомирщини цього року зареєстрували та видали майже 60 тисяч правовстановлюючих документів на землю. З них 36,1 тисяч договорів оренди, 23,5 тисяч державних актів на право власності на земельну ділянку та 250 державних актів на право постійного користування землею. Крім цього, спеціалістами відкрито 51,3 тисяч Поземельних книг на земельні ділянки та видано 14,8  тисяч витягів з Поземельної книги, проставлено  9,2  тисяч відміток про перехід права власності. Також визначено кадастрові номери на 30,2 тисячах земельних ділянок.
Ми намагаємося викорінити поняття щодо заборгованості з видачі державних актів на землю. У подоланні цього ганебного явища, коли громадяни роками не  могли  отримати  правовстановлюючі документи на землю, Держземагентство  зробило ставку на технічний прогрес, автоматизовані системи. Це дозволило до мінімуму звести черги в територіальних органах земельних ресурсів. Більше не потрібно буде «ходити по кадастр» і розриватися між кабінетами чиновників.
Також фахівці  Держземагентва розробляють механізми як правові, так і технічні, щоб люди мали можливість отримувати послуги через мережу Інтернет. Це стосується як отримання різних довідок, так і можливості узгодження і перевірки технічної документації. Перехід на Інтернет-послуги в майбутньому дасть можливість комфортно обслуговувати громадян, розвантажити черги, прискорити багато процесів.
З початку 2013 року кожен громадянин України отримає можливість вивчити електронну карту нашої країни, на якій будуть нанесені всі земельні ділянки з їх чіткими кордонами. Причому ця інформація, а також дані про розподіл земель між власниками і їх цільове призначення буде надаватися на безкоштовній основі. Плата стягуватиметься за комерційну інформацію - про точні координати земельної ділянки, нормативну грошову оцінку землі як грунтів і договори оренди.
- Чи правда, що з наступного року державні акти на землю видаватися не будуть?
- Так, з 1 січня 2013 року Закон України «Про державний земельний кадастр» набуде чинності, і з наступного  року державні акти видаватися не будуть. Замість них головним документом, що громадянин отримуватиме в територіальних органах Держземагентства, буде витяг із державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельної ділянки.
 Проте варто нагадати, що з 1 січня 2012 року набув чинності Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Відповідно до нього, право власності на земельну ділянку у визначених цим законом випадках підтверджуватиме свідоцтво про право власності на нерухоме майно (зараз це право посвідчує держакт).
При цьому державні акти, видані до зазначеної дати, залишаться чинними. Заміна відбуватиметься у випадках, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Зокрема, там ідеться про випадки, коли нерухомість (у нашому випадку — земельні ділянки) вноситься до статутного фонду юридичної особи або виводиться з нього; фізичні особи та юридичні особи, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи за рішенням органу, уповноваженого на це установчими документами, отримують у власність переданий їм об'єкт нерухомого майна тощо. Якщо особа таких операцій не проводитиме, державний акт може залишатися в неї на руках необмежений час як чинний документ.
- Що робити людям, у яких держакти старої форми, і ділянки не мають кадастрового номера?
Зараз у людей на руках є три види державних актів, які були видані на різних етапах впровадження земельної реформи: без кадастрових номерів жовто-червоного кольору та зелені й сині - з внесеними кадастровими номерами. Всі державні акти чинні – незалежно від кольору. Земельні акти, що не мають кадастрових номерів (видані до 2003 року), теж дійсні. Присвоєння номера не обов'язкове. Але якщо ділянка без номера, людина не зможе отримати витяг з реєстру земельних ділянок (Поземельної книги) при оформленні спадщини, заповіту, даруванні, продажу і таке інше. Для виконання підготовчих робіт з визначення кадастрового номера, як і раніше, треба звертатися у землевпорядну організацію. Перелік яких, їхні телефони та адреси можна дізнатися у територіальних відділах Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки.
Уклавши з землевпорядною організацією  договір на виконання робіт, далі слід із документацією звернутися до територіального відділу Держземагентства із заявою про перевірку обмінного файлу та реєстрації земельної ділянки.
Далі роботу виконуватимуть державні органі земельних ресурсів (Держземагентство та центр ДЗК) уже без вашої участі — перевірять технічну документацію, ділянці нададуть кадастровий номер, відомості про неї внесуть до автоматизованої бази даних.
- Чи потрібно буде спеціально міняти державний акт на свідоцтво?
З 2013 року державні акти будуть поступово замінені - у випадках, передбачених згаданим раніше Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Якщо особа таких операцій не проводитиме, державний акт може залишатися у неї на руках необмежений час як чинний документ.
Можливо, тим, хто ще не отримав державний акт, буде спокуса почекати, поки не буде введено нову форму посвідчення права власності на земельну ділянку — щоб потім не міняти. Але тим, хто ще до сьогодні не має державного акту, хочемо порадити: не сидіть і не чекайте, поки за вас хтось оформить ваше право власності на землю. Бо тільки державний акт, якої б форми він не був, свідчить (і свідчитиме) про те, що ви — власник певної земельної ділянки. Без державного акта ви не можете її продати, подарувати, заповісти, бо ви ще не власник. До речі, при внесенні інформації про вашу ділянку до автоматизованої системи державного земельного кадастру, ви зможете пересвідчитися, що ця інформація відповідає вашим очікуванням і що немає «паралельних» власників ділянки. Якщо для отримання акта треба буде провести землевпорядні роботи, зробіть їх, бо без них не обійтися і за нової форми посвідчення права власності.
- У чому принципова новизна земельного кадастру, який зараз впроваджується в Україні? 
- У попередньому кадастрі, який у нас частково залишився з радянських часів, вівся виключно кількісний та якісний облік земель. Новий кадастр передбачає введення додаткових характеристик, насамперед про право власності, а також інший, більш сучасний підхід до роботи з даними. Кадастр міститиме, по-перше, інформацію про самі об’єкти права, їхній опис. По-друге, правові аспекти – кому належить ділянка, як нею користуються. Ця інформація оновлюватиметься при кожній транзакції – чого не було раніше. Якщо говорити про те, як воно відбувається зараз, то база даних кадастру формуються за допомогою обмінних файлів, які поступають у центральну базу через територіальні органи земельних ресурсів. Введення даних в інформаційну систему в режимі он-лайн безпосередньо в районі дає можливість одразу ж переконатися – наскільки ця інформація точна, об’єктивна та актуальна. І дає можливість видати правовстановлюючі документи громадянам в найкоротший термін. 
У новій системі передбачена автоматична перевірка інформації. Це дає можливість на етапі опрацювання даних об’єктивно, без людського фактору, виявити практично всі проблеми, які зараз призводять до конфліктних ситуацій: це і дублювання кадастрових номерів, і накладки ділянок, інші помилки у правовстановлюючих документах або на місцевості. До того ж, раніше не було картографічної основи (йдеться про індексні кадастрові карти, ортофотокарти) для виявлення таких помилок. На даний час вона вже є, тож інформацію можна перевірити і надати громадянам достовірні дані. А це вже – реальний механізм гарантування прав власності на земельні ділянки. 
- Яка частка інформації в автоматизованій системі земельного кадастру передбачена для загального доступу? 
- Система, яка створюється, будується на принципах відкритості, насамперед для громадян. Власник реєструє земельну ділянку, інформація про неї вноситься в базу даних. Відтак, у будь-якому територіальному відділенні Держземагентства будь-якого міста чи району України він зможе отримати витяг з кадастру – для того, наприклад, аби надати такий витяг зацікавленій особі – покупцю ділянки або кредитній установі чи податковому органу. Це буде свого роду офіційна довідка про те, що громадянин володіє земельною ділянкою. До сьогодні підтвердженням власності є тільки паперовий документ державний акт, який можуть видати лише в тому територіальному органі Держземагентства, на чиїй території ця ділянка розташована. 
Автоматизована система також дозволила громадянину через Інтернет відстежувати проходження його документів – він зможе зайти в електронну систему і подивитися, на якій стадії розгляду його заява; скільки часу іде розгляд та яке рішення прийнято. Автоматизована система передбачає і черговість розгляду заяв. Тобто, якщо заява надійшла, вона зареєстрована, то наступна розглядається лише після того, як прийнято рішення щодо попередньої. 
Розмову вела Тетяна Пашкевич

Категорія: Земля | Переглядів: 1117 | | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Copyright "Скарбниця Житомирщини" © 2018 |